معرفی شهاب ست

شهاب ست یکی از قدیمیترین مرجع ترین و بهترین وبلاگهای آموزشی ماهواره است.مطالب زیر عیناْ از لابلای آرشیو این وبلاگ کپی شده است جهت استفاده از دیگر مطالب این وبلاگ به http://www.shahabsat.blogsky.com  مراجعه نمایید

29 تیر 1384
تعطیلی سایت استارست

سایت satsw فقط تاپایان جولای نرم افزارهای استارست را عرضه میکند
This Site Will Terminate At : 31 July 2005  پیغامی است در بالای سایت satsw درج شده


 ۱۳اردیبهشت 1383

روش های کددهی و برنامه ریزی متاباکس-کاون استارست-استارترک


توضیحاتی درباره رسیور METABOX
:

از بهترین دستگاههایی است که قادر به باز کردن کانالهای کارتی بدون کارت و خشاب میباشد. از سرعت بالایی جهت برنامه ریزی و تغیر کانال و سیگنال دهی برخوردار و نیز ظاهر شیک و زیبایی دارد.برای آگاهی از اطلاعات دستگاه مثلا ورژن و تاریخ آخرین ارتقا به setting و سپس وارد قسمت information که یکی ما قبل آخر است بروید.نقشه اتصال سیمها جهت تهیه کابل به منظور اتصال به کامپیوتر به صورت ۲به۳ و ۳به۲ و ۵به۵ میباشد(کابل سریال).سیستمهای ویاکسس-سکا-ایردتو-و ناگراویژن را باز میکند. به دو رنگ مشکی و نقره ای در بازار موجود است و از لحاظ کیفیت هر دو در یک سطح قرار دارند ولی بعضا رنگ مشکی آنرا ترجیح میدهند. انواع آن metabox1 - metabox2 - metabox3 - و نیز با کم و بدون کم که هر کدام دارای ورژنهای v1,v2,v3,v4 میباشند.شماره پسورد مادر آن ۱۰۰۴ میباشد.

روش برنامه ریزی متاباکس:

همه سیستماهی کد شده که توسط فان کارد مشاهده میشوند را باز میکند که شامل هر دو رنگ مشکی و نقره ای است.قبل از برنامه ریزی دستگاه به حالت استاندبای (کابل برق به رسیور وصل و دستگاه توسط رموت کنترول خاموش باشد) ابتدا دستگاه را بوسیله کابل سریال به کامپیوتر وصل نمایید. بعد از دانلود لودر و برنامه آن لودر را اجرا نمایید و روی set کلیک نمایید سپس روی open code data کلیک کنید لطفا دقت نمایید که جدا از کلیک کردن روی قسمتهای دیگر خودداری نمایید . پس از آن لودر از شما تقاضای فایل مورد نظر را مینماید اگر دستگاه شما مشکی است لطفا فایل emETABOX1_VER242.bin را انتخاب و اگر دستگاه شما نقره ای است فایل emETABOX2_VER242.bin را انتخاب نمایید.سپس روی start send کلیک کنید.اجازه دهید تا دستگاه برنامه ریزی را انجام دهد و از کلیک کردن و یا دست زدن به رموت و یا کابلها و نیز موس خودداری نمایید و تا اتمام برنامه ریزی دستگاه را به حال خود بگذارید. بعد از پایان انتقال شما صفحه منوی دستگاه را مشاهده خواهید نمود زبان مورد نظر را انتخاب و دستگاه را جهت دریافت کانالها اسکن نمایید چراکه دستگاه فاقد کانال خواهد شد.

روش کددهی متاباکس:

توسط رموت کنترول menu را بزنید سپس به قسمت جدول کدها بروید اگر از شما کد خواست ۰۰۰۰ (چهارتا صفر) را وارد کنید وارد جدول کدها خواهید شد هر سیستم دارای رنگ جداگانه و معینی است مثلا ویاکسس زرد و ناگراویژن سفید. به عنوان مثال مجموعه پلست روی هاتبرد که با سیستم ناگراویژن کد گذاری شده است را مثال میزنم برای ورود این سیستم روی ناگراویژن که سفید رنگ است توسط رموت میزنیم که آیدنت آن ۷۱۰۱ میباشد آنرا انتخاب میکنیم سپس ok را میزنیم جدول کدها که شامل حروف و اعداد است ظاهر میشود کد ها را توسط حروف و اعداد ارایه شده بوسیله رموت کنترل وارد میکنیم سپس روی کلمه ok که بر صفحه تلویزیون در قسمت جدول دهی قرار دارد میزنیم و بعد روی ok رموت کنترول میزنیم سپس بوسیله رموت exit (خارج) شوید. وارد نمودن کدها پایان پذیرفته سپس به جدولی وارد میشوید در این جدول کلمه yes را انتخاب و توسط رموت ok را بزنید در نهایت دستگاه را خاموش و سپس روشن نمایید و کانالهای کد شده را مشاهده نمایید.لازم به توضیح است که برای سیستمهای دیگر با توجه به نوع سیستم کدگذاری و آیدنت و کلیدهای انها مراحل یاد شده را انجام دهید.

روش برنامه ریزی kaon:

پس از دریافت لودر و برنامه آن پس از وصل نمودن دستگاه به کامپیوتر لودر را اجرا نمایید. پس از اجرای لودر ابتدا پورت(com) خود را انتخاب نمایید سپس روی file open کلیک و فایل کاون مورد نظر خود را انتخاب و باز نمایید و open بزنید دستگاه شروع به برنامه ریزی میکند صبر نمایید تا مرحله downloading و برنامه ریزی فلش اتمام شود(flash writing ) پس از آن برنامه ریزی دستگاه پایان یافته و پیغام upgrade end ظاهر میشود. دستگاه شما برنامه ریزی شده است.

برنامه ریزی starsat550d-560ci-3200-3500-3100 :

نقشه کابل به صورت ۳به۲ و ۲به۳ و ۵به۵ و رسیور کاملا روشن باشد.پس از دریافت برنامه و اتصال رسیور به کامپیوتر برنامه آنرا باز میکنیم و روی لودر آن که simpleupload میباشد کلیک وآنرا اجرا مینماییم . پورت خود را انتخاب مینماییم.(با کلیک روی com port .سپس star میزنیم. برنامه ریزی شروع میشود صبر نمایید تا برنامه ریزی اتمام پذیرد و به ۱۰۰٪ برسد. پس از آن رسیور شما برنامه ریزی شده است.

روش کددهی به starsat550d-560ci-3500-3100-3200 :

توسط رموت کنترول به قسمت menu بروید وinstalation را انتخاب و ok بزنید.جدولی ظاهر خواهد شد روی input code کلیک نمایید جدول کدها ظاهر خواهد شد کدها را در این قسمت وارد نمایید. enter بزنید سپس کمی صبر نمایید کانالها مشاهده خواهند شد.

روش کددهی به رسیور  های star track

پس از ورود به قسمت menu به منوی امکانات ( منوی چهارم) رفته وارد منوی بازی game  شود منوی سوم (وارد کردن و تصحیح کد) را انتخاب کنید این رسیور قابلیت دریافت کدهای سکا- نگراویژن- آیردتو – ویااکسس را دارد با استفاده از جدول اعداد هکس (16 تایی) که پس زدن ok  نشان داده میشود کدها را وارد کنید
 

فردی انگلیسی به نام ‍» Arthur C.Clarke»  در سال 1945 اظهار کرد که ماهواره ها میتوانند برای امور ارتباطات و مخابرات مورد استفاده قرار گیرند با توجه به این نظریه وی بانی فن آوری اطلاعات ماهواره ای امروزی لقب گرفت . در نوشته های او اشاره شده که هنگامی که ماهواره ها در مدار قرار گیرند میشود به عنوان وسیله ارتباطی از آن استفاه کرد پس از او یک دانشمند آمریکایی به نام «J.R Pierce Clarke» و یک ریاضی دان روسی به نام «Konstantin Tsiolkousy» این در تکمیل این نظریه با وی شریک شدند . با فراهم آمدن امکان پرتاب راکت به محیط گرانشی زمین دانشمندی آمریکایی به نام «Robert H. Goldard» اولین شخصی بود که آزمایشات را بر روی ماهواره انجام داد البته راکت به اندازه مسافتی که او در نظر داشت پرتاب  نشد ولی او  اولین کسی بود که برای سوخت راکت از مخلوطی اکسیژن و بنزین استفاده کرد

نام اتحاد جماهیر شوروی سابق در تاریخ با پرتاپ اولین ماهواره به نام «SPUTNIK1» ثبت شد این لحظه ای بود که اولین ماهواره به وجود آمد بعد از این در دهم نوامبر سال 1957  ماهواره«SPUTNIK 2» نیز توسط روسها  در مدار زمین قرار گرفت امریکا اولین ماهواره خود را بنام «EXPLORER» چهار ماه بعد از روسها به مدار زمین پرتاب کرد اما هیچ یک از سه ماهواره فوق ماهواره های مخابراتی نبودند.

در نهایت اولین ماهواره مخابراتی به نام «SCORE»در 18 دسامبر 1988 توسط امریکا در مدار قرار گرفت ولی این ماهواره متاسفانه 12 رو ز بیشتر در مدار نماند...

دوران فن آوری اطلاعات ماهواره ای اسما از دهم جولای 1962 با قرار گرفتن ماهواره «TELSTAR1» در مدار زمین آغاز شد . پخش اولین برنامه تلوزیونی  توسط شرکت تلفن و تلگراف آمریکا بواسطه «TELSTAR 1..TELSTAR 1» که منطقه را پوشش میداد صورت گرفت  .البته این ماهواره ها که در مدار بیضی شکل میچرخید در مسافت بیش از 10000 کیلومتر  با شکست مواجه میگردند بعد ها نیز راکتهای دیگر در مدار بیضی شکل قرار گرفتند که باعث افزایش سرعت این ماهواره ها به صورتی فوق العاده  شدند . اما اینبار کنترل سرعت ماهواره برای کارکنان ایستگاه زمین  دشوار شد . این مشکل می بایست حل میشد بالاخره دانشمندان به این نتیجه رسیدند که بهترین راه حل این مشکل قرار دادن ماهواره ها در مدار های متقارن و مساوی و منظم است .

در 19 آگوست 1964 آمریکا با قرار دان ماهواره «SYNCOM3» در مدار متقارن اولین برنامه زنده تلوزیونی را پخش کرد. پس از المپیک 1964 ژاپن شرکتهای مخابراتی بیشتری در این امر سهیم گشتند.                                                                   

Intelsat

شرکت اینتل ست «
INTELSAT» با مشارکت  یازده کشور با سرمایه گذاری واشنگنتن d.c در سال 1964 تشکیل شد. امروزه اینتل ست با سرمایه گذاری 143 کشور دنیا به کار خود ادامه میدهد.                                                                  
                                                                
در سال 1977 سرمایه گذاری عظیمی با مشارکت 17 کشور اروپایی منجر به ایجاد شرکت یوتل ست «
EUTELSAT» گردید که از زمان تشکیل در اروپا حکمفرمای مطلق گردیده

امروزه ماهواره به یکی از اجزای لاینفک زندگی انسان مبدل شده...

 

ترجمه : shahabsat

ماخذ : flysat


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد