این مطالب عیناْاز http://www.mrkaon.blogsky.com  کپی شده است جهت استفاده از سایر مطالب به آدرسش مراجعه نمایید.


حل مشکل NO A/V در گیرنده های کاون






یکی از مشکلات اساسی که ممکن است دارندگان گیرنده کاون با آن مواجه شوند مشکل NO A/V بعد از بروز رسانی گیرنده است.
به طور کلی این مشکل در اثر استفاده از Firmware ناسازگار با گیرنده بوجود می آید. همانطور که میدانید گیرنده های کاون با توجه به شماره سخت افزاری یا همان HW از هم دیگر تفکیک میشوند این شماره در حقیقت تمیز کننده دستگاه شما از دیگر محصولات کاون میباشد و نمیبایستی از نرم افزاری که این شماره را حمایت نمی کنید استفاده نمائید.
به طور مثال فرض کنیم که نرم افزار HW: 16.C0.A1 را بر روی کاون HW: 16.80.01 نصب نمائید.خوب اگر از برنامه کاپ استفاده نمائید خود برنامه این عدم هماهنگی را تشخیص داده و از بروزرسانی گیرنده با نمایش پیغام خطا سرباز میزند.
ولی اگر این عمل را در حالت مهندسی انجام دهیم دیگر لودر به عدم تطبیق توجه نکرده و عمل آپدیت را انجام میدهد و دست آخر با مشکل NO A/V مواجه خواهیم شد.
حتما این سئوال در ذهن خوانندگان عزیز به وجود آمده که آیا نصب برنامه اشتباه بر روی گیرنده کاون تا چه اندازه میتواند به گیرنده آسیب برساند؟ برای این دسته از عزیزان عرض کنم که گیرنده های کاون از حافظه فلش با ظرفیت های متفاوت استفاده میکنند به طور مثال آن دسته از گیرنده هائی که شماره سخت افزاری آنها به شکل HW:16.XX.XX است از حافظه فلش به ظرفیت ۲ مگابایت استفاده میکنند همچنین گیرنده های HW:12.XX.XX نیز بدین ترتیب. در نتیجه نصب نرم افزار یکی از این گروه ها بر روی دیگری صدمه ای به این حافظه وارد نمی کند هرچند که با مشکل NO A/V مواجه خواهید شد.
اما برای بعضی دیگر از گیرنده های کاون مثل HW:10.XX.XX وضعیت به شکل اشاره شده نمیباشد این نوع گیرنده ها از حافظه فلش ۱ مگابایت استفاده میکنند و نصب برنامه فلش دو مگابایتی بر روی این گروه موجب تخریب حافظه فلش میگردد.
البته اگر این اختلاف در شماره های آخر گیرنده باشد مثل HW:16.80.93 و HW:16.80.01 میتوان در حالت مهندسی نرم افزار هریک را بر روی دیگری بدون مشکل نصب کرده و استفاده نمود. (البته در بعضی از موارد نمیتوان به همین سادگی عمل کرد و باز هم دچار مشکل NO A/V میشویم.)
در دیگر موارد کار (مخصوصا برای گیرنده های کاون) به این شکل ساده نمی باشد و بایستی در سخت افزار گیرنده تغییراتی جهت استفاده از نرم افزار جدید بوجود آورد. در ادامه به نحوه تغییر سخت افزار HW:12.80.91 به HW:16.80.01 خواهید پرداخت.
اگر به جدول تولیدات کاون نگاه دقیقی بیندازیم متوجه خواهیم شد تنها گیرنده تولید شده از سری سخت افزاری HW:12.80.91 مدل Kaon 200 میباشد. ولی اگر نرم افزار این مدل را بر روی گیرنده نصب کنیم در کمال تعجب با مشکل NO A/V مواجه خواهیم شد.
برای بر طرف کردن این مشکل درب گیرنده خود را باز نمائید. در ردیف بالای CPU یک ردیف خازن وجود دارد در بین این سری، خازن C307 را پیدا کنید. در بالای این خازن یک ردیف مقاومت وجود دارد (مطابق شکل) به شماره های 304 و 303 و  380 و 383 که تنها در یکی از آنها مقاومت صفر اهمی وجود دارد (303) و بقیه خالی هستند، در ادامه کار با یک هویه کم اهم (به مدار گیرنده آسیبی نرسد) مقاومت 303 را از جا کنده و به مکان 383 انتقال دهید. کار تمام شده است درب گیرنده را بسته و هم اکنون آن را با آخرین نرم افزار Kaon 200Z HW:16.80.01 آپدیت نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد